24 maj 2021

Scandic Hotels: Ytterligare aktier

Idag slog jag till och köpte ytterligare aktier i Scandic Hotels. Jag tycker att det finns en hygglig sannolikhet att det kommer att komma positiva nyheter och jag tror att bolaget kommer att leverera bra under 2022 och 2023. Dessutom, med dagens värdering, så behöver inte resterande 2021 och åren därpå vara speciellt bra för att det skall vara köpvärt på dessa nivåer. Det kan vara rätt och det kan vara fel, men jag tror att när det väl börjar komma siffror som tyder på att hotellgästerna är på väg tillbaka så kommer allt fler att våga sig tillbaka till aktien.

Ett bolag som jag hörde om i Placerapodden och som gjorde mig lite intresserad är John Deere. Om det är någon som inte känner till bolaget så är det ett amerikanskt bolag som säljer jordbruksmaskiner. Jag tror att det skulle kunna vara intressant att köpa lite aktier i bolaget, men jag måste läsa på lite och jag känner mig alltid lite vilsen när jag roddar genom informfation för att försöka bilda mig en bra uppfattning om amerikanska bolag.

Inga kommentarer: