05 maj 2021

Huscompagniet: EQT säljer en del

Idag kom det en intressant nyhet för de (få) som följer Huscompagniet. EQT kommer att minska sitt innehav i bolaget och sannolikt är det en anledning till att det varit en dämpad stämning i orderflödet. Jag kommer att följa bolaget relativt nära den kommande tiden och jag tror att när väl aktierna bytt ägare så kommer det kanske att leda till att företaget kommer i ett lite annat ljus. Det kan vara rätt, och det kan vara fel. Annorlunda uttryckt så tror jag att denna nyhet kan trycka ned kursen i ett kort perspektiv, men att bolaget starka nyckeltal på längre sikt kommer att lyfta kursen. Vi får se.

Under dagen så köpte jag på mig fler aktier och jag sitter nu på vad jag tycker är rimligt sett till att bolaget är relativt litet och att det finns ganska kort historik i börssammanhang. Om det skulle bli ett tryck ned till 115-117 DKK så kommer jag nog att öka ytterligare. Kanske att jag kan tänka mig att betala lite mer än så också.  

Inga kommentarer: