13 januari 2011

Påfyllning Telia Sonera och inköp XACT OMXS30

Spanien och Italien fick sina pengar. Rapporteringen kring det hela tycker jag har varit svag. Siffrorna har presenterats, men det har varit ganska tyst om vad som hade förväntats och vad nästa steg i processen kan bli. Oavsett vad kan man konstatera att det låg i korten att Spanien och Italien skulle få lån (åtminstone denna gång), men skuldbergen finns där ändå och tuffa tider väntar. En euro-kollaps kan dock troligen undvikas.

Jag köpte på mig ytterligare Telia Sonera idag för 53,20 SEK. Kursen stannade på 53,05 SEK, men jag hoppas kunna få 5-10% på sex månader, dvs att jag kan sälja aktierna för runt 54-55 SEK innan eller under sommaren (under våren räknar jag med en utdelning). Om trenden vänder kommer jag kanske att agera annorlunda.

För att inte sitta med för mycket pengar vid sidan om så passade jag på att köpa XACT OMXS30 för en ganska blygsam slant.

Inga kommentarer: