19 april 2007

På aktiefronten intet nytt

Jag har den senaste tiden varit sugen på att köpa på mig Gunnebo Industrier och Handelsbanken. Anledningen till att jag varit sugen är att det kommer trevliga utdelningar i slutet av månaden, se tidigare inlägg för mer information om hur jag tänker.

Tyvärr har omsättningen i båda aktierna varit låg samt att kurserna gått upp ganska mycket de senaste dagarna. Detta har gjort att det inte blivit några aktier för min del. Jag irriterar mig lite på att jag inte slog till tidigare, men det är, som alltid, lätt att vara efterklok.

Jag lyckades pricka in en ganska låg nivå på XACT Bear. Jag köpte ett antal i förrgår för 40,60 SEK, men sålde dem igår för 41,10 SEK. En ganska feg affär, men med tanke på att jag sitter på ganska mycket XACT Bear ville jag hellre ta en snabb vinst än att sitta på risken.

Det har med andra ord knappt hänt någonting på aktiefronten. Jag har funderat på om jag skall börja månadsspara i någon av XACTs indexfonder faktiskt.

Inga kommentarer: