04 mars 2007

Nummer 1 på Google!

Jag läste ett inlägg på dan.se som handlade om att hamna på plats nummer 1 vid en sökning på Google. Dans målsättning var att hamna som nummer 1 vid en sökning på "dan". Jag tycker att det är ganska intressant med sökmotoroptimering, även om jag inte kan så mycket. Efter att jag läst artikeln var jag naturligtvis tvungen att kolla vilken plats jag hade på Google. Till min stora förvåning var jag redan etta :) Nu skall man naturligtvis säga att "klirr i kassan" och "klirr-i-kassan" är ganska smala sökord, men likväl - jag är skitnöjd.

Jag vet inte hur stor roll det spelar att jag använder mig av blogger för mitt bloggande. Blogger ingår nämligen i Google-koncernen så tanken att det skulle spela viss roll känns inte helt främmande.

Nu skall jag fundera ut nya köp- och säljnivåer för mina XACT BEAR.

mvh Charlie

1 kommentar:

Charlie sa...

Det där med att ligga 1:a på google var visst inte någonting som varade för evigt...