05 februari 2021

Huscompagniet, XXL: Ökning och nytillskott

Idag så passade jag på att öka i Huscompagniet. Vid första köptillfället fick jag inte så många som jag ville ha, vilket föranledde denna ökning. Efter ökningen så ligger innehavet runt 3% av portföljen och det är vad jag tycker är rimligt, i alla fall i nuläget. Det är ett bolag som jag tycker är lite svåranalyserat trots allt och jag vet inte riktigt hur Corona egentligen har påverkat bolaget. Jag ser en risk att effekterna av Corona inte syns fullt ut i branschen än, men det är inget stort och jag tror att innehavet kommer att ligga kvar i portföljen under hela 2021.

Efter att ha lyssnat på Börspodden och efter att ha läst Q4-rapporten så landade jag i ett köp av XXL-aktier. Jag tror att det finns en uppsida från nuvarande nivåer och jag tycker att kursen är ganska attraktiv. Man växer fint och e-handeln har hoppat upp ordentligt. Min gissning är att de goda tiderna för utomhusaktiviteter och sport kommer att fortsätta under 2021. Under de kommande dagarna så kommer jag att titta mer i detalj på bolaget och eventuellt så kommer jag att tänka annorlunda efter det. Det var ett ganska snabbt fattat beslut sett till Q4-rapporten och det är möjligt att jag backar om jag inte tycker att det ser fullt lika attraktivt ut när jag tittar mer i detalj.  

Inga kommentarer: