11 februari 2009

Readsoft rusar

Idag kom Readsoft med sin rapport. Den var inte helt överraskande positiv och marknaden reagerade med en kraftig kursstegring på 20% och är nu uppe i ungefär 10,50 SEK. Jag har faktiskt varit ganska brydd den senaste tiden angående Readsoft. Företaget rapporterade väldigt många affärer under Q4, faktiskt lika många som under hela 2007, dock utan att kursen stuckit upp nämnvärt. Eftersom inte marknaden reagerat på denna information så trodde jag att det kanske på något sätt redan var inprisat i kursen, men efter dagens uppgång inser jag att jag hade fel. Naturligtvis borde jag ha köpt på mig aktier innan rapporten, men så blev det inte.

Löparn som gjorde come back för några dagar sedan och har så här i efterhand förmodligen stått för årets bästa aktieanalyser hittills, nämligen Know IT och Readsoft. Båda företagen har rusat efter sina bokslut och mycket tyder på att framtiden kommer att vara ganska bra för de båda bolagen. Löparns tredje rekommendation var PA Resources. Det skall bli intressant att se om han har rätt även i detta fall. Löparns sida hittar du här.

Här är två gamla inlägg som jag har skrivit om Readsoft:
Löparn gillar Readsoft (2009-02-02)
Readsoft smyger i kulisserna (2009-01-08)

Om du vill läsa fler inlägg kan du använda etiketterna nedan.

mvh Charlie

Inga kommentarer: