23 december 2023

Calliditas: Klåfingrig minskning

Efter att jag skrivit mitt förra inlägg om min ökning i Calliditas så började jag tänka lite och kom fram till att det var kanske inte helt klokt att ligga för tungt i ett bolag som Calliditas. Det ser väldigt intressant ut tycker jag, men kanske så avspeglas möjligheterna och potentialen ganska väl i kursen. Det är svårt att säga, men hur som helst så började jag fundera. En annan sak som slog mig var att det kanske skulle kunna komma ett tillfälle att köpa tillbaka aktier lite billigare i mellandagarna om det blir låg likviditet. Det hela landade i att jag la in en säljorder på de aktier som jag nyligen köpt och den gick igenom. Det blev en liten vinst, men känslan när jag sålt var faktiskt att jag klantat mig och att detta var någonting som jag skulle få ångra. Det återstår att se så klart. Jag ska läsa på lite ytterligare och försöka få lite mer förståelse för vad de som säljer eller blankar tänker. Det är inte uteslutet att jag ökar igen. Vi får se.

Inga kommentarer: