23 november 2021

TUI, Ferroamp: Ökningar

Igår så ökade jag ytterligare i TUI. Det kommer säkerligen att vara tufft ett bra tag till, men förr eller senare så kommer resandet att komma tillbaka och då tror jag att TUI kommer att handlas på högre nivåer än nuvarande. Det är möjligt att man skulle kunna vänta ytterligare för att komma in ännu lägre, men så blev det inte. Jag tycker att nuvarande nivåer känns intressanta. Att det pågår en fjärde våg är tråkigt och klart negativt för TUI, dock så är jag positiv och jag tror att mycket är inprisat i dagens kurs.

Idag så ökade jag i Ferroamp. Att Q3-rapporten inte bara var klang och jubelsång må så vara. Det jag tycker är viktigast för Ferroamp är att tillväxten ligger högt. Om det skulle visa sig att tillväxten börjar hacka så kommer jag att börja fundera. Det är inte omöjligt att komponentbrist kommer att hålla tillbaka tillväxten något, eventuellt. Vi får se. Efter dagens ökning så kommer jag nog inte att öka så mycket mer. Det är heller inte omöjligt att jag minskar om det blir ett tokryck upp över 80 SEK utan någon direkt nyhet. Vi får se.

Överlag är jag försiktigt pessimistisk till börsen som helhet. Anledningen är den senaste tidens inflationssiffror. 

Inga kommentarer: