11 november 2021

Pandox, TUI, Ferroamp: Imorgon kanske jag fyller på med fler

Jag tycker att Pandox rapport var trevlig läsning och jag tror att kommande kvartal kan vara intressanta för bolaget. Överlag så gillar jag bolaget och jag tror att nya VD:n kommer att göra ett bra jobb. Hon har varit länge inom bolaget och sannolikt kommer hon att axla rollen som VD på ett bra sätt.

En annan fundering som jag har är att öka i TUI. Det är möjligt att smittspridningen kommer att öka och det är möjligt att det kommer att återinföras restriktioner, men trots att risken för detta finns så tycker jag att det är mycket som talar för att så inte kommer att bli fallet. Många är vaccinerade och de som blir sjuka har man också blivit bättre på att behandla. Beläggningen på intensivvårdsavdelningarna är inte heller lika hysterisk som den varit när pandemin grasserade som värst. Den låga risken för nya restriktioner i kombination med ett uppdämt behov att resa tror jag kommer att gynna TUI kommande kvartal. Det kan vara fel, men jag tycker att det ser intressant ut och jag kommer att satsa ytterligare en slant på att TUI kommer att utvecklas fint. Tyvärr är det inte helt enkelt att skapa sig en uppfattning om TUI, tycker jag, och det gör så klart att jag famlar mer i mörkret än vad exempelvis gjorde när jag investerade i Scandic (i alla fall upplever jag det så, eventuellt har jag inte haft en aning om någonting alls i Scandic och så har bara saker och ting fallit ut till min fördel utan att jag förstått hur eller varför).

Om det blir en körare ner imorgon fredag så kanske jag plockar upp några aktier. Det är inte säkert, men eventuellt. Det är även möjligt att jag lurar i vassen och försöker fiska upp ytterligare Ferroamp-aktier om det blir tillfälle. Rapporten från Ferroamp var inte helt övertygande på alla punkter och det kanske skrämmer några. För egen del så tittar jag framförallt på tillväxten och den ser OK ut. De senaste nyheterna från bolaget tror jag dessutom är för nya för att få genomslag i siffrorna, vilket innebär att jag tror att det framöver finns skäl att tro att tillväxten kommer att hålla i sig. Rätt eller fel? Vi får se. Förhoppningsbolag? Jepp.

Inga kommentarer: