08 november 2021

Scandic: Ytterligare minskning något över 46 SEK

Idag när börsen öppnade så såg jag att Scandic handlades upp över 46 SEK och jag passade på att slänga in ytterligare en säljorder som nästan helt och hållet gick igenom. Efter dagens försäljning så har jag minskat till drygt 60% av vad jag hade innan dagens och fredagens försäljningar. Jag tror att november kommer att vara bra för Scandic och även att december kommer att vara bra. Det är jag nog inte ensam om att tro och jag gissar att det kan elda på uppgången. Det som skulle kunna grusa uppgången är om det blir någon form av återinförda restriktioner i någon av Scandics marknader, men jag ser det inte som sannolikt. Det gör nog inte marknaden som helhet heller så om det blir fallet så kan det skicka ner kursen, eventuellt. Mitt huvudscenario är dock att Scandic kommer att fortsätta att utvecklas fint och jag skulle inte förvåna mig om kursen ligger runt nuvarande nivåer under resten året med vissa ryck uppåt och nedåt från tid till annan.

Ferroamp stack upp ganska ordentligt under dagen, vilket var kul, men eftersom jag sitter med stor kassa och en önskan om att hoppa på så innebar dagens uppgång att jag står kvar på perrongen. Det kanske är fel, men så är det i alla fall. TUI pinnar också på och jag gillar att den tickar uppåt sakta men säkert. Om det skulle bli en rekyl ned för Ferroamp så kanske jag väljer att öka. Kanske.

Inga kommentarer: