07 januari 2021

Camurus: Minskade

Idag så minskade jag i Camurus. Huvudanledningen är att innehavet är väl stort, framförallt i förhållande till hur dåligt jag förstår bioteknik. En annan anledning är att jag inte riktigt gillar utfallet av skiljedomstolsprocessen i USA. Magkänslan är inte bra och jag ser inte riktigt hur man skall kunna få till ett bra samarbete med Braeburn. Det är möjligt att jag resonerar fel och eftersom jag inte känner mig säker så har jag valt att ligga kvar med ganska mycket aktier. Huvudscenariot är att Camurus är intressant ligger dock kvar och det är anledningen till att jag inte sålde allt. En ytterligare anledning till att jag känner mig lite tveksam till att äga aktier är att Sandberg Development, huvudägaren, valde att minska för ett tag sedan. Framtiden får utvisa om det var klokt att stiga av, men jag är beredd på att jag kan ha fel. Resan i Camurus de senaste åren skall jag hur som helst inte klaga på.

Förutom Camurus så har jag köpt lite aktier i mindre bolag. Det är bolag som jag tror kan komma med positiva nyheter om inte allt för länge och även om det redan spekuleras friskt på forum och liknande så tror jag att det kan bli en bra skjuts uppåt om det visar sig att bolagen står inför ett genombrott. På inget sätt riskfritt och dessutom småbolag där det svänger ordentligt pga låg likviditet. 

Inga kommentarer: