13 januari 2010

SCA stiger på rekommendation

Efter att ha halkat ned under 100 SEK-strecket igår tog SCA-aktien igen och klättrade åter upp över 100 SEK och landade till slut på 103,50 SEK, en ganska bra SCA-aktieägardag med andra ord. Anledningen till den positiva utvecklingen verkar vara en höjd riktkurs från UBS, från 120 SEK till 130 SEK. Jag har tidigare sagt att min riktkurs är 105 SEK. Det stämmer fortfarande, men om nuvarande drag håller i sig så klamrar jag mig fast ett tag till.

Igår köpte jag AXIS för 86 SEK och jag har nu återköpt de aktier som jag sålde för 88 SEK. Kursen för AXIS föll något idag och slutade på 85,50 SEK.

Idag sålde jag mina Vestas-aktier för 325 DKK. Det blev en liten vinst sett till inköpspris, men om man tar i beaktning att köpet av dessa aktier egentligen var ett återköp i samband med en kvittning innan årskiftet så var det ingen speciellt bra affär.

Pengarna som jag fick loss från Vestas gick rakt in till Telia Sonera-innehavet. För 49,70 SEK tog jag in ytterligare några aktier i portföljen.

Charlie

1 kommentar:

minna sa...

har också funderat mer på telia! =)