05 januari 2010

Årets första realiserade vinst

Idag sålde jag mina AXIS-aktier för 88 SEK. Jag känner att AXIS värderas förhållandevis högt för närvarande och jag tror att kursen kan komma att sjunka något framöver, dock tror jag fortfarande på AXIS på längre sikt, 12 månader eller längre.

Efter att jag sålt hoppade kursen ned till 87 SEK. Om kursen fortsätter ned på torsdag kommer jag att köpa tillbaka hälften av aktierna på 86 SEK och andra hälften på 85 SEK. Det kan ändras, men just nu ligger köpordrar inne på dessa nivåer.

Min snittkurs på AXIS var 71 SEK (om jag kommer ihåg helt rätt) så det har varit en bra affär.

Anledningen till att jag sålde är för att jag inte ser helt ljust på den närmsta börsframtiden och jag vill därför hålla nere andelen aktier. Det kan låta motsägelsefullt att jag direkt slängde in köpordrar på AXIS, men det får ses som en effekt av att jag är ganska osäker.

Charlie

Inga kommentarer: