07 januari 2010

På jakt efter Fortum

Jag har som plan att köpa ett ganska stort antal Fortum-aktier, i alla fall relativt vad jag brukar handla. Idag hade jag en köporder inne på 19,00 EUR, men även om kursen för en mycket kort tid var nere och vände på 19,00 EUR så lyckades jag inte knipa åt mig några aktier. Nu har jag höjt köpnivån till 19,10 EUR. Förhoppningsvis ger det utdelning imorgon.

För övrigt, som en parantes, kan man lägga till att realiseringen av förlusten i BE Group var otroligt dåligt tajmad. Efter att jag sålt strax över 39 SEK så har kursen rusat upp till runt 47 SEK, dvs 20% upp sedan jul. Anledningen till att jag sålde var för att jag ville realisera den förlust som jag satt på, men tyvärr rusade kursen direkt efter och jag hann inte hoppa på. Jag skall inte säga att det var otur, men varje gång som man hoppar ur ett innehav så tar man en risk.

Mvh Charlie

Inga kommentarer: