07 juni 2021

Scandic Hotels: Ytterligare aktier

Idag så slog jag till och köpte fler aktier i Scandic Hotels. Jag tror att informationen som kommer den 15 juni inte kommer att vara odelat positiv, men jag tror att de flesta kommer att se lite ljusare på framtiden efter att de hört presentationen. Min bild är att allt från Googlesökningar, kreditkortsstatistik, officiell hotellstatistik mm tyder på att allt fler letar sig tillbaka ut från sina hem och det måste gynna Scandic Hotels. Det är naturligtvis inte omöjligt att det blir som förra året med en halv-OK sommar som sedan gick in i en nattsvart vintersäsong med ökad smittspridning, tomma restauranger, inga resor och hotellrum som dammade igen, men jag tror att risken är ganska liten med tanke på att vaccinationen nu faktiskt har tagit fart på allvar. 

Inom ett par veckor så bör 50% av den vuxna befolkningen ha fått första sprutan. Det är positivt och faktiskt ett av de uppsatta kraven för att vi skall kunna gå från nivå 3 till nivå 2. Jag jobbar efter hypotesen att vi kan gå till nivå 2 under juli/augusti. Det kan vara fel, men det är vad jag tror.

Inga kommentarer: