23 juni 2020

Camurus: Omvänd vinstvarning

Det går bra för Camurus och idag så aviserade man att man kommer att sälja mer än vad man har sagt tidigare, dvs en omvänd vinstvarning. Corona-epidemin har säkerligen bidragit till att läkare gärna skriver ut Camurus läkemedel eftersom det gör att patienten inte måste komma lika ofta till sjukhuset. Det är sannolikt inte hela förklaringen och jag tror att det även beror på att produkten är bra. Det jag brottas med är att jag inte riktigt vet vad som är en rimlig prislapp på bolaget. Att man säljer bra är så klart positivt och om man kan nå en bra lösning med Braeburn så hade det säkert varit positivt för bolaget på så sätt att man då skulle kunna hitta en ny samarbetspartner. Eftersom försäljningen i Europa har gått väldigt bra så tror jag inte att det skulle vara så svårt att hitta intresserade. 

Min tid i marknaden har lärt mig att det kan vara klokt att hålla sig kvar när det blåser medvind. Det kommer nog därför att bli så. 

Inga kommentarer: