19 augusti 2009

XACT BULL och Lundbergs

Igår var en förhållandevis lugn dag. Jag snappade tidigt på dagen åt mig en bunt XACT BULL för 114 SEK. Indikationerna fanns nämligen tidigt att det kunde bli en bra börsdag. Eftersom jag är lite småbekymrad över börsen för tillfället och inte håller en nedgång för omöjlig så lade jag omedelbart in en säljorder på 116 SEK, vilket motsvarade en uppgång på 1,5%. Eftersom börsen var uppe över 2,0% igår så fick jag 116 SEK för mina aktier och jag kammade hem en liten vinst, med betoning på liten. Jag är tyvärr lite för feg för att satsa några större belopp.

Jag har tidigare skrivit att jag varit på jakt efter fler aktier i Lundbergsföretagen. Många av portföljbolagen går ganska bra, t ex Holmen rapporterade bra, så jag tror att Lundbergföretagen kan vara ett ganska bra långsiktigt innehav. Den stora fastighetsdelen ser jag som positiv utifrån det faktum att det är den enda exponeringen jag har mot fastighetsbranschen. Jag betalade 327 SEK för aktierna igår.

Idag kommer jag nog att ligga lite lågt. Det ligger inne en köporder på XACT BULL för 113 SEK, men jag har svårt att tro att den skulle trilla in.

Charlie

2 kommentarer:

Storm sa...

Hej Charlie,
Kina har just gått in i en ny/fortsatt bearmarket. Försiktighet råder, det kommer smitta av sig, bara en tidsfråga. Hedga eller sälj av delar.

Mvh
Storm

Diversifierad sa...

Snart en månad av tystnad här nu... Vad händer?