09 februari 2023

Byggmax: Mattias Ankarberg lämnar för Thule

Efter börsens stängning idag så meddelades att Mattias Ankarberg, VD, lämnar Byggmax för att ersätta Magnus Welander som VD för Thule. Tråkigt tycker jag, men det är sådant som händer. Det verkar dock som att överlämningen kommer att ske under ordnade former och om jag förstått saken rätt kommer Ankarberg vara kvar t o m augusti. Det ska bli intressant att se om det finns någon intern efterträdare eller om man kommer att rekrytera externt.

Det ska bli intressant att se hur kursreaktionerna kommer att vara imorgon. Tyvärr tror jag att Byggmax kan sticka nedåt en bit och det skulle inte förvåna mig jättemycket om detsamma händer i Thule. Vi får se.

Att Ankarberg lämnar är ingen anledning att sälja som jag ser det, men en eventuell påfyllning av aktier blev mindre sannolik av nyheten. 

Inga kommentarer: