07 juli 2020

Green Landscaping: Ökat

Härom dagen så ökade jag på med fler aktier i Green Landscaping. Det var ungefär till samma kurs som just nu, dvs 22.50-23.00 SEK. Jag tror att förväntningarna är väl lågt ställda på bolaget och jag tror att de senaste två kvartalen var svaga på grund av externa faktorer, framförallt lite snö. Det kan så klart heller inte helt viftas bort att det fortfarande är upp till bolaget att visa att den förvärvsresa som man startat verkligen resulterar i aktieägarvärde. Jag tror att det kommer att komma. Min gissning är att man har pinnat på hyggligt under Corona och jag tror att man gärna vill visa aktiemarknaden att man kan leverera. Jag är inte speciellt långsiktig i mitt ägande i Green Landscaping. Om det skulle komma en bra rapport och ett VD-ord som lovar guld och gröna skogar, och att detta får avtryck i kursen, så kanske jag lämnar till viss del. Vi får se. 

Doro meddelade nyligen att man delar upp bolaget i två affärsområden, Phones och Care. Det lovades även en del besparingar i samband med detta och kursen hoppade upp en bit. Jag har inte läst på och jag vet inte närmre vad som har lovats, men jag är något skeptisk faktiskt. Det verkar vara helt rätt sak att göra, men om det motiverar 10%+ uppåt vet jag inte. Förvisso handlas bolaget på relativt låga multiplar, som jag ser det, men jag känner mig ändå lite tveksam. Dock, så är det rätt sak att göra tror jag. Jag ligger kvar i Doro.

Allmänt så känns det rätt slött på börsen. Alla väntar på Q2:orna. 

Inga kommentarer: