25 september 2016

Engelska skolan: Funderar på att teckna

Jag har under de senaste dagarna funderat på att teckna nyintroduktionen Engelska skolan och det lutar åt att jag gör det faktiskt. Det är inte så att jag har ett klockrent case, men jag tror att risken för vinsttak eller andra statliga regleringar är något överdriven. Enligt mitt sätt att se är det för sent att backa bandet (om man nu tycker att det finns skäl att backa bandet) och jag tror att Engelska skolan kommer att växa och vara lönsamma under en ganska lång tid framöver. Dessutom tror jag att det finns ganska starka krafter som gärna vill se att det blir en bra introduktion.

Eftersom man inte kan teckna via Avanza så kommer jag att passa på att göra lite omplaceringar i samband med att jag tecknar via mitt Nordnet-konto. Förmodligen kommer jag att göra av mig med några Matse-aktier som ligger i Nordnet-depån och kanske även något mer.

Förutom att teckna Engelska skolan funderar jag på Hanza Holding och eventuellt även Investor och Kinnevik.

Inga kommentarer: