19 januari 2007

Fulltankad med björnaktier

Min tredje och lägsta köpnivå (46,80) passerades precis och nu har jag köpt på mig XACT Bear i tre omgångar. Snittkursen är 48,53 SEK, vilket egentligen är något lägre än vad jag tänkt från början. Min tre köpnivå var från början satt till 47,20, men efter en hel del goda nyheter kände jag att det kunde vara läge att sänka den något. Nu kommer jag alltså inte att köpa på mig mer XACT Bear-aktier utan antingen sälja av i omgångar med vinst eller sälja av allt på ett bräde med förlust.

Andra förändringar i portföljen under dagen var att jag sålde SHB (Handelsbanken) för 216 SEK, vilket var en bra affär. Det är möjligt att SHB har mer att ge, men efter den senaste tidens bankuppgångar tyckte jag att det var läge att ta hem vinsten. Om det blir en rekyl nedåt kan jag mycket väl tänka mig att köpa tillbaka SHB. Funderar på att lägga en köporder runt 205 SEK, kanske lite högre.

Inga kommentarer: