11 november 2022

Careium: Ytterligare aktier

Det är ganska låg omsättning i Careium så jag fortsatte att handla aktier idag. Det ser intressant ut och jag ser framemot att följa bolaget de kommande kvartalen.

Överlag känns det ganska positivt nu efter att US-inflationssiffrorna överraskade positivt. Jag tror egentligen inte att det handlar om att denna enda datapunkt är speciellt viktig utan snarare om att det var så mycket elände inprisat att det räckte med en lite ljusglimt för att perspektiven skulle ändras. Förutom att det kommer inflationsstatistik som ger hopp så tycker jag att det finns en del som tyder på att det inte kommer att bli fullt så illa som många tror eller i alla fall har trott. Med andra ord så tror jag nog att det kan fortsätta upp en bit eller i alla ligga kvar kring nuvarande nivåer. Det är så klart svårt att säga med säkerhet, men jag tycker att det finns skäl att vara ganska positiv. Careium har dock ganska specifika problem så vad gäller just Careium så tror jag det framförallt handlar om att man får kontroll på den egna verksamheten i första hand och ekonomin i stort i andra hand.  

Inga kommentarer: