18 augusti 2020

Inwido, Scandic: Lämnat och ökat

 Idag så sålde jag samtliga mina Inwido-aktier när kursen tickade upp ett snäpp. Det är möjligt att det var dumt och att jag kunde suttit på händerna, men nu blev det inte så. Om kursen dyker så är det möjligt att jag gör come back i ägarlistan.

Scandic fortsätter ned och det känns inte helt bra. Det har inte kommit några direkta nyheter och jag vet inte riktigt varför kursen inte vill repa sig. Den förhållandevis positiva Corona-statistiken borde som jag ser det göra att kursen tickar uppåt, inte nedåt. Det finns så klart säkert de som inte ser på statistiken på samma sätt som jag och möjligen kan det vara en förklaring. Hur som helst, idag så ökade jag ytterligare och nu så är Scandic mitt största innehav. Byggmax är näststörst.

Igår läste jag att FHM arbetar med riktlinjer för munskydd. Om jag förstår saken rätt så är tanken att det skall rekommenderas att man använder mask när man befinner sig när andra människor. Min hypotes är att man kommer med riktlinjer kring munskydd och att man i samma veva kommer att införa lättnader, t ex att man kan gå på bio eller fotboll om man har mask. Det är så klart bara spekulationer från min sida och det kan vara helt fel. Jag tror att maxantalet på 50 personer snart kommer att ändras så att större samlingar blir tillåtna. Om konferenser med munskydd blir OK enligt FHM så tror jag att det kommer att få till effekt att Scandic-kursen kan ta ett hopp uppåt. Önsketänkande? Absolut. Sannolikt? Nja. Vi får helt enkelt se. 

Inga kommentarer: