11 augusti 2020

Inwido: Åter i portföljen

Inwido är åter i portföljen. Jag tycker att det ser ganska attraktivt ut som jag har skrivit tidigare. Det jag är lite bekymrad över är att jag inte riktigt vet vad som driver försäljning för företaget. Nu verkar det gå ganska bra, men så har det inte alltid varit. Jag tror att byggandet kommer att ligga på relativt höga nivåer under kommande år och jag tror även att ökad miljömedvetenhet och hög efterfrågan på energieffektiva bostäder och lokaler kan hålla efterfrågan på bra nivåer. Det är en analys som lämnar väldigt mycket till övers och det inser jag själv. 

Jag kommer nog att hålla aktieinnehavet på relativt låg nivå framöver. Om jag lär mig mer om bolaget och om jag ser någonting som jag inte ser just nu så kan det komma att ändras så klart, men just nu så får det vara ett relativt litet innehav. Det är möjligt att jag kommer att handla lite fram och tillbaka om jag tycker att tillfälle uppstår. 

Inga kommentarer: