23 december 2009

Realiserad förlust i Vestas och fler Indutrade-aktier

Idag gjorde jag slag i saken och sålde mina Vestas. Eftersom jag är ledig idag kunde jag häcka framför datorn, vilket var bra eftersom jag ogärna ville göra om BE Group-fadäsen (BE Group sålde jag precis innan den stack upp). Förhoppningsvis kommer det en rekyl så att jag kan hoppa på igen.

Hur som helst, Vestas sålde jag för 299,50 SEK och köpte tillbaka någon minut senare för 299,25 SEK. Efter att jag hoppat på så pinnade kursen upp och slutade dagen på 301 SEK. Jag hade lite otur när jag hoppade på Vestas. Ganska snabbt efter att jag köpt så stack kursen ned, men jag tror att vindkraft kommer att gynnas framöver dels av att dagens vindkraftverk är ganska bra (teknikutvecklingen har gått framåt), dels för att jag tror att efterfrågan på vindkraft som en effekt av den ökade miljömedvetenheten.

Jag fyllde även på med fler Indutrade för 130,50 SEK. Innehavet i Indutrade är ganska stort nu, men det känns helt OK.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bland industrigrossisterna dominerar Addtech skulle varje dag ta dem framför indutrade.

Charlie sa...

OK, jag känner inte till Addtech mer än till namnet. Varför är de att föredra framför Indutrade?

Charlie sa...

Jag hittade följande analys på placera.nu.

https://www.avanza.se/aza/press/press_article.jsp?article=111543

Det är möjligt att jag garderar med Addtech. Generellt tror jag nämligen att industrigrossister kan vara bra investeringar om konjunkturen tar fart under nästa år.