22 september 2023

Smart Eye: Nytt innehav

En aktie som jag har funderat på ett tag och som jag köpte in idag är Smart Eye. Det är ett förhoppningsbolag och risken är stor. Efter att ha funderat så har jag kommit fram till att det ändå kan vara intressant. Det ligger en hel del design wins. Vad det egentligen är värda kan man så klart fundera på, men jag tror i alla fall att det finns visst värde. Det är också intressant att det kommer att komma lagkrav inom bara ett par år som kommer att göra den teknik som bl a Smart Eye erbjuder till ett krav. Om man ser på caset ur ett risk/reward-perspektiv så tycker jag att det kan vara värt ett litet bet. Jag kommer att läsa på en del till (förhoppningsvis) och jag tror att jag eventuellt skulle kunna öka om jag tycker att det kommer nyheter som pekar i rätt riktning. Det kan eventuellt gå ganska snabbt upp om det visar sig att några design wins materialiseras, men å andra sidan om tiden går, bilförsäljningen sjunker och det inte kommer något positivt så kan det nog gå ytterligare nedåt. Vi får se.  

Inga kommentarer: