16 oktober 2021

Ferroamp, Episurf: Riktad nyemission

Ferroamp Elektronik aviserade för ett par dagar sedan att man tar in pengar via en riktad nyemission. Med på nyemissionen finns bl a Wallenstam, fastighetsbolaget, och det är lite extra intressant. Det kommer säkert att vara en del privatpersoner som köper Ferroamps produkter, men sannolikt så finns det en större potential när det kommer till företagskunder, åtminstone i en första våg. Jag väljer att tolka den riktade nyemissionen som något positivt och att Wallenstam finns med bland de som tecknar är bra. När tillfälle uppstår så kommer jag sannolikt att öka. Ett möjligt scenario är att jag minskar i Huscompagniet för att få loss pengar till att öka i Ferroamp. Det är även möjligt att jag minskar i TUI för att få loss pengar.

Episurf valde också att ta in pengar och kursen stack upp rejält. Det är Ilja Batljan (hoppas stavningen blev rätt) som puttade in pengar. Bolaget finns inte i portföljen, men när tillfälle uppstår så kommer jag nog att öka. En möjlighet som jag såg tidigare var att det skulle kunnat bli skakigt om det blivit en nyemission, men nu blev inte faller så. Det är starkt och förtroendeingivande. Det är möjligt att jag får bita i det sura äpplet och köpa dyrare än jag sålde eller så får jag fortsätta att stå vid sidlinjen. Vi får se. De seriösa intäkterna ligger fortfarande långt fram och det är möjligt att det blir någon kalldusch på vägen, som kan skapa ett köptillfälle. Vi får se. Jag följer och gillar bolaget.

Inga kommentarer: