22 oktober 2020

Scandic Hotels: Det är blod på gatorna

Det finns ett talesätt som säger att man skall köpa aktier när det rinner blod på gatorna, dvs när det är riktigt tufft läge, och det får man nog säga att det är för Scandic Hotels. Jag hade lite flyt och köpte i morse innan det vände uppåt, vilket kanske berodde på att man höjde gränsen till 300 personer, istället för 50 personer.

Rapporten kan nog komma att tas emot lite hur som helst och det skulle inte förvåna mig om det blir en del handel, som i alla fall jag inte riktigt fullt ut förstår i samband med rapporten. Risken att det skall överraska något alldeles oerhört på nedsidan tror jag dock inte kommer att ske. Det är i mitt tycke rätt mycket elände inprisat. Vi får se var det landar. 

2 kommentarer:

Procentpanik sa...

Ja säga vad man vill men du har verkligen varit extrem modig när det gäller Scandic..
Jag håller tummarna för att din satsning går hem.

Mvh // PP

Charlie sa...

Hittills mer dumdristing än modig. Jag trodde att denna andra våg inte skulle bli så farlig och det visade sig vara fel. Det återstår så klart att se om jag kan komma ut på ett hyggligt sätt, men så är det med aktier. Ibland går det bra och ibland går det inte bra. Överlag så har 2020 ändå varit ett toppenår för mig och jag ska egentligen inte klaga.