05 oktober 2020

Scandic Hotels: Från absolut största innehavet till ännu större

Idag fyllde jag på i två omgångar i Scandic Hotels. Det cirkulerar rykten om att regeringen skall följa FHMs rekommendation och öka antalet som får samlas från 50 till 500 personer. Jag tror att det skulle sätta fart på konferensbokningar på Scandic om det blir så och jag tror även att september kan överraska positivt, inte jättemycket, men lite och naturligtvis sett i ljuset av de låga kommunicerade nivåerna runt 35% beläggningsgrad.

Naturligtvis skulle jag kunna ha väntat lite längre och sett till att Green Landscaping fortsatt upp så kunde jag ha väntat med att sälja också, men jag tror att jag resonerat rätt. Det skall bli intressant att se var det hela landar. Det jag väntar på i det korta perspektivet är att blankningarna skall minska och i det lite längre perspektivet så väntar jag på ändrade restriktioner och, som en följd av det, lite medial uppmärksamhet i form av analyser och tidningsartiklar. Det kan vara fel att tro som jag gör, men det är hur som helst så som jag tror.

Inga kommentarer: