07 november 2017

Hövding: Åter med i portföljen på riktigt

Idag har jag fyllt på med aktier i aktiedepåerna. Det blev faktiskt aktier både i min Nordnetdepå och min Avanzadepå. Jag köpte för under 14 SEK och tror att det kan bli ganska bra. Vi är nere på all time low i Hövding, naturligtvis påverkat av nyemissionen.

Förmodligen så kommer jag inte att bli så långvarig i Hövding med ett relativt stort innehav. Jag kommer att minska om kursen hoppar upp mot 16,50 SEK innan rapporten. Om det inte blir någon resa uppåt inför rapporten så skulle jag nog kunna tänka mig att ligga med nuvarande innehav under rapporten. Min gissning är att rapporten kommer att vara ganska bra och att Tyskland kommer öka med ganska stor effekt på totalresultatet. Det skulle kunna bli ett magplask så klart. Hög risk och ingenting för den som inte vill ta risk.

Jag har läst lite tyska tidningar om Hövding. Det finns inte så mycket, men jag tycker mig se att det ökar och det räcker för mig.

Inga kommentarer: