26 februari 2010

Påfyllning Telia Sonera

Efter att ha sålt NIBE fyllde jag på med fler Telia Sonera-aktier (23/2) för 49,20 SEK. Idag ökade jag innehavet ytterligare vid 49,10 SEK. Nu kommer jag inte att fylla på med fler.

Anledningen till att jag valde Telia Sonera framför Fortum är dels på grund av att Fortum ökat något, dels på grund av att jag redan sitter på många Fortum-aktier och dels på att jag tror att det kanske kan dyka upp köptillfällen längre fram i månaden. I slutet av mars (26 mars tror jag) handlas Fortum exklusive utdelning.

Jag har fortfarande en del NIBE-pengar kvar. En nygammal aktie som jag tycker ser ganska intressant ut är Nokia. Det skall funderas en del innan jag trycker på köpknappen, men till dagens nivåer så känns det ganska lockande.

Charlie

Inga kommentarer: