07 februari 2022

XXL: Kommer nog att köpa innan rapporten på onsdag

Jag har tittat en del på olika bolag och jag tycker att det finns en del som ser lite halvintressant ut. Det jag framförallt tycker ser intressant ut är bolag som har - vad jag anser - begränsad nedsida och som var nedpressade innan den senaste tidens nedgång. Ett bolag som jag tycker fått lite mer stryk än vad som är lämpligt är XXL. Bolaget har inte haft det lätt under pandemin och när alla skriker e-handel så gynnar det inte direkt XXL. Jag tror att bolaget kan överraska en och annan när restriktionerna lättar. Jag tror att XXL kan gynnas av sitt omnikanalskoncept framöver och jag tror att XXL är hyggligt starka när det kommer till friluftsartiklar, cyklar och en del andra segment. 

Det skall bli en intressant resa och det är möjligt att Q4-rapporten blir en besvikelse. Det återstår att se.   

Inga kommentarer: