18 augusti 2021

Calliditas: Det blev fel

Tyvärr var mitt köp av fler Calliditas allt annat än vältajmat. Jag tror inte på att agera i panik och jag tror att det kan vara så att det hela är en överreaktion. Det är helt klart så att det inte är positivt att det konkurrenssituationen sannolikt kan komma att bli tuffare, men jag väljer att ligga kvar. Bolaget rapporterar imorgon och jag tror att den kommande rapporten kan vara anledningen till att man inte valt att kommentera. Om det kommer lugnande kommentarer imorgon och om det kommer insiderköp så tror jag att kursen leta sig upp en bit. Det är inte på något sätt säkert och tyvärr kan det komma negativa överraskningar.

Det jag har lärt mig är att jag inte skall ligga för tungt i biotech. Jag kan det för dåligt och det är för mycket förhoppning inprisat i de flesta kurser. Om jag inte tänker om så kommer jag inte att köpa mer och det är även möjligt att jag kommer att minska i Calliditas om det blir en rekyl uppåt. Vi får se.

Scandic Hotels står och stampar. Jag hade hoppats på att de fina julisiffrorna och vaccinationsgraden i Norden skulle få kursen att lyfta. Det har inte hänt, vilket jag hade trott. Det är möjligt att det kan komma ett hopp uppåt om det kommer bra statistik för augusti och om guidningen för hösten är positiv. Jag känner ingen stress och jag kommer med stor sannolikhet att ligga kvar.


 

Inga kommentarer: