27 mars 2019

Byggmax: Mer aktier

Mitt innehav är nu, efter dagens påfyllning, uppe runt 25% av portföljen och det skulle man absolut kunna ifrågasätta, men efter lite funderande och övervägande av olika alternativ så landade jag i att det var ett bra alternativ även om jag redan är nerlusad med Byggmax-aktier. Q1:an kommer nog inte att komma in superstarkt även om man jämför med 2018 års Q1, dock tror jag att det kommer att vara tillräckligt för att det skall lugna en och annan. Vi får se om kursen faller igenom ännu mer. Min plan är att ligga kvar över Q2:an med alla aktier för att därefter eventuellt börja lätta på innehavet. Min arbetshypotes är att kursen kommer att vara uppe i 40 SEK under året, sannolikt efter Q2-rapporten. Ingenting är dock säkrt och än så länge har jag inte haft rätt angående Byggmax.

Inga kommentarer: