10 september 2018

Duni: Tillbaka i ägarlistan

Ofta får man höra att det inte går att tjäna pengar på kortsiktig handel och det kanske stämmer i de allra flesta fall. Med Duni så har jag dock haft ganska bra flyt. Jag tycker att Duni kan vara köpvärd runt 112 SEK eller lägre och strax under 120 SEK så tycker jag, med tanke på att man kämpar en del med att nå den lönsamhet och tillväxt som man bör ligga på, att det kan finnas andra alternativ som är mer spännande, givet rådande förutsättningar. Nu är jag därmed tillbaka i ägarlistan. Det kan bli så att jag ligger kvar länge (jag gillar Duni), men det kan också bli så att jag är snabb och plockar hem en liten vinst om kursen stiger upp mot eller över 120 SEK.

Braincool har jag förresten lämnat. Tyvärr råkade jag lämna precis innan kursen stack upp, men så kan det bli ibland. Anledningen till att jag sålde är att när jag tittade närmre på bolaget så tycker jag att det känns lite för riskfyllt för mig och jag tycker att det är väldigt svårt att utvärdera potentialen i konceptet. Kul om det lyfter, men det kommer att bli utan mig.

Inga kommentarer: