26 september 2018

Camurus, Byggmax, JM: Mer aktier

Efter att ha tittat lite på Byggmax så tyckte jag att det såg ganska intressant ut och passade på att öka lite. Det har även blivit några JM-aktier och några Camurus-aktier. JM har jag skrivit om tidigare och de tankar som jag har haft tidigare finns kvar. Vad gäller Camurus så är det inte helt vanligt att jag köper in mig i läkemedelsbolag, men med Camurus så har jag valt att göra ett undantag. Rekommendationen att deras nya produkt skall godkännas som man fick nyligen tror jag var en viktig milstolpe och om preparatet verkligen blir godkänt så verkar det, utifrån min horisont, som att det finns en stor potential. Jag är verkligen utanför min comfort zone när det kommer till Camurus och om jag läser eller hör något från någon som förstår bättre (eller verkar förstå det bättre) så är det möjligt att jag hoppar av. Jag är med andra ord inte alls säker på min sak när det kommer till Camurus, men det beror som sagt framförallt på att jag har svårt att bedöma sannolikheten för att produkten skall bli godkännas och, om så är fallet, om det finns en stor marknad eller om andra produkter är mer intressanta för de som köper. Det är liten post och det kommer nog inte att ändras. 

Inga kommentarer: