13 juni 2018

JM: Ökade

Idag så trillade det in ett par ytterligare JM-aktier på kontot. Anskaffningskursen landade på cirka 164 SEK. Det är hög risk och det kan gå ner en del till, men jag har kommit fram till att det kan vara värt en chansning. Om det tickar upp en bit så är det möjligt att jag säljer. Vi får se.

Förutom att jag köpte lite JM så har jag försökt sälja av en del av mina Hövding-aktier. Egentligen tycker jag inte att värderingen är så ansträngd och det kan mycket väl bli så att man står inför ett större genombrott i Danmark och Tyskland, men det finns en del som talar emot att Q2 blir enbart klang och jubelsång. Q1-rapporten var en besvikelse och meddelandet om de 100 000 sålda Hövdingarna tolkar jag som att man inte sålt särskilt många Hövdingar under Q2. Det finns en stor osäkerhet dock. Det är möjligt att det finns en eftersläpning vad gäller rapporteringen och det skulle kunna vara så att man sålt ca 4000 Hövdingar under bara april månad. Om det stämmer så kan det innebära att Q2 kan bjuda på riktigt bra tillväxt. Det dröjer ett ganska bra tag till dess att Q2 presenteras så man får hålla sig. Det skall också tilläggas att det snart måste in mer pengar och det kan lägga sordin på kursoptimismen. 

Inga kommentarer: