22 april 2008

Påfyllning Alfa Laval och SHB

Alfa Laval levererade idag en rapport som togs emot väldigt väl av marknaden. Glädjande nog fick jag igenom en köporder igår på 359 SEK, vilket var väldigt lägligt med tanke på rapporten. Kursen ligger nu runt 380 SEK, vilket också är min snittkurs.

Förutom Alfa Laval så köpte jag även en del nya SHB (Handelsbanken). Jag har kanske inte pratat så mycket om Handelsbanken den senaste tiden, men med tanke på den stora utdelningen (13,50 SEK) och en verksamhet som verkar ha klarat sig ganska bra genom kreditkrisen så kändes priset 179 SEK ganska lockande. Det var till viss del ett spontanköp, men jag tror att det var ett ganska bra köp. Efter detta köp så ligger jag ganska tungt i banksektorn, vilket har fått mig att fundera på att göra mig av med något av mina innehav. Det mest naturliga hade varit att göra sig av med några SHB-aktier, men ett annat alternativ som jag överväger är att göra sig av med SEB.

Under den närmsta tiden så skall jag fundera igenom om två saker, nämligen

1) skall jag sälja av några bankaktier och i så fall vilka?
2) finns det aktier i portföljen som inte längre är så intressanta på grund av ny information?

Det var allt för idag. God natt.

mvh Charlie

Inga kommentarer: