02 maj 2024

Telia, XXL, Ferroamp: Aktier som hänger löst

Det finns några aktier i min portfölj som bara hänger med. Jag har mer eller mindre tappat intresset och innehaven har inte alls utvecklats som jag har tänkt mig. I de flesta fall så har jag en ambition att sätta mig in i casen och se om det finns anledning att vara kvar eller om jag ska lämna, men tyvärr tar jag mig aldrig tid. Tre innehav som hänger ganska löst och som jag funderar på att göra mig av med är följande:

Telia

Under lång tid så köpte jag på mig aktier i Telia och jag trodde mycket på att det skulle kunna komma en vändning. I korthet så var min tanke att det varje år tickande in en helt OK utdelning samtidigt så skulle förr eller senare mutaffärerna blåsa över. Mutaffärerna har nu blåst över, men det var inte så att bolaget studsade tillbaka för det. Det verkar fortsatt vara tufft och en hel del av TV-satsningar som man har gjort verkar inte riktigt blivit som man tänkt. Det är mycket möjligt att jag kommer att sälja nästa gång som jag städar i portföljen. Det ska tilläggas att de flesta aktierna sålde jag för flera år sedan, men en skvätt har hängt med.

XXL

XXL har till skillnad från Telia fått väldigt mycket omtanke från min sida de senaste åren. Det finns ingen aktie som jag har tillnärmelsevis förlorat lika mycket pengar i som XXL. Det spelar så klart ingen roll i dagsläget och förr eller senare så kommer väl sporthandeln att komma tillbaka, men jag har kanske väntat länge nog. Kanske är det klokare att investera pengarna i RVRC än i XXL fullt ut, än både och som jag gör just nu. Det ser ganska sorgligt ut allting tycker jag.

Ferroamp

Jag missade Plejd och jag trodde kanske att Ferroamp skulle kunna göra en liknande resa, men jag var dåligt påläst och det blev inget bra. Det kommer en del positiva nyheter och det kanske kan lyfta, men jag tycker att det ser kämpigt ut. Efter imploderingen så är inte mitt innehav värt så mycket så av den anledningen har jag ibland tänkt att det kan ligga kvar, men det blir nog att jag lämnar faktiskt. 

Inga kommentarer: