08 januari 2024

Tobii, Smart Eye: Dagens handlande

Idag så passade jag på att fylla på med fler Smart Eye. Det ser ganska bra ut tycker jag och jag tror att det kan bli en bra affär. Det kom en analys från Affärsvärlden idag som rekade aktien som neutral. Det som togs upp på minuskontot var att det kan komma att behövas en nyemission. Det är inte osannolikt att det kan komma att behövas en nyemission, men jag tycker inte att det drar ner caset på lång sikt så jag passade på att öka. Om det skulle komma fler goda nyheter inom det närmsta och kursen hoppar upp så kommer jag nog att minska. I nuläget ligger jag något tyngre än vad jag egentligen hade tänkt mig.

Det blev en snabb affär i Tobii idag. Jag köpte och och sålde ganska snabbt. Det gav en liten vinst, men det var ganska onödigt egentligen. Jag har kvar en liten post som jag har haft i flera år och jag tänkte att det kanske skulle vara på sin plats att fylla på lite nu när kursen är ganska pressad. Nästan direkt efter att jag fått mina aktier så fick jag kalla fötter och bestämde mig för att ta en snabb pyttevinst framför att kanske bli sittande med ett innehav som jag inte riktigt var det ska landa. Jag tycker att Tobiis senaste förvärv inte känns betryggande. Det är möjligt att jag resonerar fel, men jag är inte säker på att det var rätt väg att gå och jag vet heller inte om det var vägen man skulle välja att gå om man inte kände att man var tvungen. Det är inte omöjligt att jag återkommer i Tobii trots allt för jag tycker att förväntningarna är väl nedtryckta i nuläget. Vi får se.  

Inga kommentarer: