07 mars 2023

Thule, Episurf: Nytillskott

Idag så trillade det in två nya innehav i portföljen - Thule och Episurf. Jag har ägt båda två tidigare och anledningarna till att jag köper idag är mer eller mindre desamma som de som jag tidigare skrivit om här på bloggen. En liten intressant take på Thule är att Mattias Ankarberg snart kommer att bli VD på Thule (f n är Mattias Ankarberg VD på Byggmax som länge varit ett av mina största innehav).

Jag kommer att återkomma kring mina tankar kring de båda bolagen längre fram. Det är mindre poster i båda fallen och det är inte säkert att jag kommer att öka eller behålla dessa. Jag tycker att Thule värderas ganska högt faktiskt och jag är inte alls säker på att man kommer att kunna växa och hålla höga marginaler, men jag gillar varumärket och jag tror att det finns potential. Vad gäller Episurf så tycker jag att tekniken bör vara efterfrågad, men jag har tyvärr väldigt dålig koll på vad det finns för regulatoriska utmaningar och vem man konkurrerar med. Vi får se hur jag gör. Det är inte omöjligt att jag snabbt tar en vinst i Episurf om det blir ett ryck uppåt.


Inga kommentarer: