18 november 2019

Byggmax: Ännu fler aktier

Mitt innehav i Byggmax växer och idag så passade jag på att fylla på igen. Det blev strax under 27 SEK och jag känner mig ganska nöjd. Det är högst sannolikt att Q4 kommer att bli en riktigt tråkig historia, men det är som jag ser det redan inprisat i kursen. Mattias Ankarberg drog ned förväntningarna i samband med att Q3:an presenterades och det tog marknaden fasta på.


Det ska bli intressant att se om det kommer in några köpare eller om det kommer att fortsätta harva på dessa nivåer eller kanske ännu lägre nivåer. Inom tolv månader så tror jag att kursen kommer att vara uppe i över 35 SEK, kanske t.o.m. runt 40 SEK. Anledningen till att jag tror att det kommer att ske är att jag tror att man kommer att hamna någonstans runt 2,7-3,0 SEK per aktie vinst under året och jag tror att det kommer att tolkas som att det är en vändning på gång, vilket kan tänkas påverka kursen uppåt. Skånska Byggvarors problem verkar vara över och jag tror att affärsområdet kommer att bidra fint under 2020. Marknaden som helhet kommer förhoppningsvis att vara något starkare under 2020 än den varit under 2019, vilket i sin tur kommer att gynna Byggmax. De många butiker som öppnats kommer sannolikt att påverka positivt. Man kommer, tror jag, att flytta runt mellan de olika koncepten för att på så sätt maximera. En del butiker kommer sannolikt att graderas ned till det mindre formatet och andra kommer att graderas upp till 3.0. Vad gäller trädgårdssatsningen så kommer den att fortsätta och sannolikt kommer den att locka delvis nya grupper som inte i vanliga fall letar sig till Byggmax. Det skulle heller inte förvåna mig om trädgårdssatsningen kommer att minska säsongsojämnheterna något. 3.0-konceptet kommer likaså sprida försäljningen mer jämnt över året.

Det ska också bli intressant att se om det blir några ägarförändringar under nästkommande år. Det finns en del möjligheter som jag ser det och det skulle bli väldigt intressant om det kommer upp någon intressant ägare i ägarlistan. Det är kanske att fundera för mycket. Sannolikt kommer det inte att hända så mycket på den fronten. Vi får helt enkelt se. 

1 kommentar:

Lava Showan sa...

Min historia är förmodligen typisk, men inom två dagar fick jag en snabb lösning för att återvända min ex kärlekspartner. Min man föll i en affär med en annan kvinna på hans arbetsplats, min kärleksman lämnade mig med två barn som vi hade tillsammans, alla massor av ekonomiska utgifter på mig ensam, han gav inte barn supporr till våra barn, jag vill ha min man tillbaka hem för att älska mig. Jag fick en lösning för att föra tillbaka honom med magiska trollformuleringar från äktenskapspellens trollmagi av en andlig man som heter Dr. Oduduwa. Strax efter två dagars magiska kärlek stavning aktiverades för mina räkning för att föra tillbaka ex love man återvända hem till mig, det var en överraskning att jag inte ens kan förklara hur allt händer, det fungerade som magi, inom två dagar är min kärleksman hemma för att be om ursäkt, be om min förlåtelse, jag var väldigt glad och mina böner svarar, idag är min man tillbaka till mig, vi lever tillsammans som en familj lyckligare i kärlek mer än någonsin tidigare.
 Jag kunde inte ha gjort den här magiska kärleksförtrycket utan hjälp av Baba Oduduwa. Jag skulle ha gett upp och trodde att eftersom min man såg en annan kvinna, så sa han att vi var klara. Efter att Love stavaktivering ringde min man mig på mobiltelefon vi pratade snyggt och nästa dag återvänder han hem med massor av gåvor till mig och barn.
Jag är tacksam för denna andliga äktenskapshealer som hjälpte mig. Jag rekommenderar honom till alla som har liknande äktenskap, förhållandeproblem, att snabbt kontakta kommunikation med Dr.Oduduwa Spiritual spell spellista för att återvända ex love back. via hans personliga kontaktadress: (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)
Endast WhatsApp-meddelande: +79268011965