16 mars 2017

HM: Det pekar åt fel håll

Det som känns lite jobbigt just nu är att jag under lång tid sagt att jag ser en del hinder för HMs fortsatta tillväxt. Man kan väl sammanfatta det hela med att jag inte trott att man skulle kunna växa hur mycket som helst med samma strategi som funkat under decennier. Frågan som man väl egentligen ska ställa sig just nu är om man tror att HM kan fortsätta att växa och att man kommer att lyckas ställa om till att växa även online och inte bara genom att öppna nya fysiska butiker.

Jag känner mig faktiskt ganska tveksam till HM efter den senaste statistiken. Det är sant att man inte skall dra för stora slutsatser av en enskild månad, men det finns en del som pekar åt fel håll. Förmodligen kommer jag att behålla de HM-aktier som jag har ett tag till. Jag tyckte att det kunde vara en idé att köpa HM under 240 SEK. Vi får se om det var en så bra idé.

Länkar på samma ämne:
http://cristofferstockman.blogspot.se/
http://fundamentalanalys.blogspot.se/2017/03/h.html

1 kommentar:

Ludvig sa...

Hej!

Mitt namn är Ludvig och jag marknadsassistent på Axofinans.com

Jag skulle vilja komma i kontakt med er, men hittade inte någon kontaktinformation. Skulle du kunna skicka ett mail till ludvig@axofinans.se?