19 maj 2015

Matse: Förslag på nya styrelseledamöter

På Matses sajt kan man nu läsa att man kommer att utöka styrelsen (eller för att vara korrekt med stöd från två tredjedelar av ägarna föreslås det till stämman) till sex ledamöter och att Gustaf Brandberg (vad var det jag sa) från Gullspång Invest och Ingrid Johansson-Blank, tidigare ICA, tar plats i styrelsen. Vad jag förstår innebär detta att Mats Mattson kommer att lämna styrelsen.

Att Gustaf Brandberg tar plats i styrelsen är inte förvånande och det känns mycket bra. Det betyder som jag ser det att familjen Brandberg är inte bara intresserade av att satsa pengar utan också tid på Matse, vilket känns lovande eftersom jag hoppas och tror att familjen Brandberg är bra ägare.

Ingrid Johansson-Blank är ett helt nytt namn för mig. Det låter bra att hon har varit på ICA och det låter även bra att hon har erfarenhet från att sitta i styrelsen för Bilia, ZetaDisplay, Stor & Liten etc.

En länk om Ingrid:
http://news.cision.com/se/matse-holding-ab/r/kallelse-till-arsstamma-i-matse-holding-ab--publ-,c9764093

Inga kommentarer: