23 april 2011

Evinnerligt trött på SAAB-affären

Jag tillhör skaran människor som kastar sig över ekonomitidningar när tillfälle ges. Det kanske verkar märkligt i mångas ögon, men jag tycker att affärsrelaterade nyheter är bland det mest intressanta att läsa, i synnerhet nyheter som rör företag som man har en eller annan relation till. Eftersom jag lägger ganska mycket tid på att läsa så har jag på många sätt byggt upp "relationer" till väldigt många företag. Det finns dock ett företag som står mig upp i halsen och som jag helst inte vill se mer av över huvud taget - SAAB.

Varje dag cirkulerar det nya lösryckta nyheter om Muller, Antonov och alla långivare. Eftersom svenska skattebetalare är en av långivarna och SAAB är ett välkänt bilmärke så finns det naturligtvis ett intresse, men jag är så förbaskat trött på att alla rykten tar upp varenda förstasida dag efter dag. Det känns även ganska märkligt i mitt tycke att affärsplanen som låg till grund för lånen inte uppfylls och att Antonov, som enligt långivarna skulle hållas utanför affärer, hela tiden haft ett finger med i spelet genom att ha lånat ut pengar till Muller. Jag tycker att hela affären känns som en fars och jag tror inte att firma Muller & Antonov kan vända det krisande bilföretaget. Min enda förhoppning är att staten håller hårt i slantarna och att det inom kort kommer att finnas annat att läsa om.

Inga kommentarer: