09 april 2018

Billerud Korsnäs: Ökade något under slakten

Idag vid stängningsdags så noterade jag att Billerud Korsnäs låg på slaktarbänken och att SEB med flera massakerade med diverse tillhyggen. I denna kursslakt så tyckte jag att det kanske skulle kunna vara en idé att köpa några aktier till så jag slog till strax under 117 SEK.

Det kommer inom kort en utdelning så SEBs nya riktkurs på 112 SEK är vi nästan redan på om man kompenserar för utdelningen. SEBs motivering verkar inte bygga på något nytt utan det vevas samma trötta argument igen - produktionsstörningar och kostsamma byggprojekt. Det är möjligt att SEBs sänkning inte har så mycket med slakten att göra. Det kan också vara att någon större ägare väljer att lätta på innehavet.

Om kursen hoppar upp till 120 SEK inom kort så kommer jag att gå tillbaka till den storlek som jag satt med innan påfyllningen. Jag är inte främmande för att äga de aktier som jag sitter på nu över utdelningen och sommaren om det skulle krävas.

Inga kommentarer: