09 november 2007

Mer NIBE

Idag fyllde jag på med lite mer NIBE. Jag betalade 60,50 SEK, vilket jag hoppas var ett kap. Det känns alltid tråkigt att handla aktier när börsen och allt annat pekar nedåt, men jag har bestämt mig för att hålla mina uppsatta mål om hur mycket jag skall fylla på med varje månad. Jag är fortfarande relativt likvid, men jag funderar ändå på att dra ned på överflyttningstakten från bankkontot till aktier.

För övrigt ligger jag back på nästan alla mina aktier, förutom Alfa Laval och XACT BEAR. Jag har gjort en del vinster under året som drar upp en del, men jag ligger minus på helåret.

Jag funderar förresten lite på att köpa på mig mer Gunnebo Industrier. Det är väldigt låg handel i GIAB, vilket gör att det kan bli lite väl stora kursslag ibland. Företaget känns stabilt. Om de fortsätter ned lite till så är det inte omöjligt att jag slår till.

mvh Charlie

Inga kommentarer: