12 november 2007

Dagens skörd

Precis som jag antydde i gårdagens inlägg så försvann XACT BEAR ur portföljen idag. Jag fick 48,95 SEK för dem och kammade hem en ganska bra vinst på dem. Jag skulle gissa att snittpriset på dem som jag sålde låg runt 42-43 SEK. Jag kommer med ganska stor sannolikhet att köpa på mig XACT BEAR-aktier inom kort. Det finns en hel del indikationer på att de kan vara en intressant krydda framöver. Det som talar för en nedgång är, som jag ser det, framförallt oljepriset och den låga dollarn. Kreditoron spökar naturligtvis fortfarande också. XACT BEAR är min daytrading-hobby. Den sista aktien som jag tillåter mig själv att daytrada med.

Jag sålde även en del NIBE idag. De såldes till kursen 62,00 SEK, vilket var OK med tanke på att jag för ett par dagar sedan köpte motsvarande antal för 60,50 SEK. Det var däremot sämre med tanke på att jag har en hel drös med aktier kvar som jag köpte för runt 70 SEK. Det är mycket möjligt att jag köper tillbaka NIBE-aktierna igen. Funderar faktiskt på att lägga in en köporder redan idag. Jag gillar NIBE och jag gillar att ledningen reagerar direkt på vikande siffror med rejäla åtgärder. Det är sunt.

mvh Charlie

Inga kommentarer: