13 november 2007

Alfa Laval backar

Det fanns en ljusglimt i min portfölj fram till idag, nämligen Alfa Laval. Jag lyckades att pricka in en riktigt bra uppgång, men efter dagens dystra meddelanden från företaget så backade aktien kraftigt. Ganska trist, men jag har för avsikt att behålla aktierna ändå.

Jag fyllde på med lite HiQ idag. Det som lockar är direktavkastningen, men också att jag tror att IT-konsultsidan har en ganska bra framtid. Jag betalade 35,80 SEK. Om kursen sticker upp en liten aning så kommer jag att sälja av en del av mina aktier i bolaget. I nuläget har jag nämligen något fler än vad som kan anses klokt ur riskspridningssynvinkel.

En annan sak som jag noterade var att insiders köper i Broström. Kursen gick upp något, men jag ligger fortfarande back en hel del.

Ytterligare en grej som jag noterade var att det surrar utköpsrykten kring Securitas Direct. Det är möjligt att det är mer än bara rykten, men jag har i alla fall inte sett något erbjudande än.

Om kursen sticker upp de närmsta dagarna så kommer jag förmodligen även att införskaffa några XACT BEAR, vilket kanske inte förvånar den som har följt mig ett tag.

Uppdaterat:
Jag läste precis att det ligger ett kontantbud på Securitas Direct på 26 SEK. Vissa hoppas tydligen på mer med tanke på att aktien handlades under slutet av dagen för över 26 SEK.

Jag såg även att Dow Jones pekar uppåt, vilket förhoppningsvis kan pigga upp portföjen under morgondagen.

mvh Charlie

Inga kommentarer: